Hejsa Fint at I er kommet i gang med at blogge. Det vil være en god ide, hvis I alle opretter jeres plante-logbog og måske også hver et indlæg om 'Mit natursted'. Vi er spændte på at høre fra jer. Vh Christoffer & Ida
Forsøgsplan: Dyreobservation og foderfælder i naturstedet Et eksperiment i skovens stilhed 2025-06-02 At finde ud af, hvad de pattedyr jeg har fanget med kamera – rådyr, ræv og grævling – spiser, og hvordan jeg kan undersøge det i praksis. Inden jeg begyndte at lægge ting i skovbunden, tænkte jeg: "Hmm… hvad kan de her dyr egentlig lide?" Så jeg hoppede ind på danske-dyr.dk og læste om de tre dyr, jeg har fanget med mit vildtkamera: Rådyr 🦌, ræv 🦊 og grævling 🦡 – og nu ved jeg lidt mere om deres livretter. Så kan jeg lave en lille quiz og lave en leg om de tre dyr. Hvad spiser de dyr, jeg har fanget på kamera? En lille opdagelsesrejse i skovens menukort 🦌 Hvad ved jeg (barn) om rådyr? De bor i skoven De har gevir De løber hurtigt De er lidt sky Hvad spiser rådyret? Blade og knopper Friske urter Bær og frugter Skud fra planter og buske 🦊 Hvad ved...
Spirende mønstre og skjulte rytmer Emilianos botaniske logbog 🌱🌞🌦🧑🌾 Dag 047 – Fire bede og ét håb (2025-06-15) Der er nu en stabil og tydelig fremgang i højbede nummer 1 (det med det runde drivhus) Planterne spirer jævnt og ser sunde ud. !!! 👍 OK !!! RE-GROW 👍!!! I højbede nummer 2 er der stadig liv: især majs og enkelte bønne- og ærteplanter holder stand. Måske er det tid til at plante nye frø for at genoplive det lidt ujævne bed. Højbede nummer 3 er nu helt ryddet og klar til nye frø og planter. Jeg vælger ikke at forsøge flere RE-GROW-processer her endnu (højbede nummer 1) Til sidst: højbede nummer 4 er klar – og venter nu på sin første frøbombe ! 🌱💣 Minidrivhus nummer 2 har kun én synlig spire – en lille peberfrugt, som trodser oddsene efter snegleangreb og indendørs flytning. Træspirer : Indtil videre er der kun kommet én fyr-spire og to elm. Ingen tegn fra poppel. 🌱🌞🌦...
“Jord til bord med ærter” - didaktisk forløb for børn med autisme - Målgruppe: 1 pige (14 år) og 1 dreng (15 år) Diagnosticeret med autisme Udviklingsmæssigt førskoleniveau 3-4 år Nonverbal kommunikation - alternativ hjælpemidler, såsom piktogrammer Motorisk velfungerende, men med behov for struktur og forudsigelighed Overordnede læringsmål Fagligt (naturfagligt): - Eleven oplever og forstår spiringsprocessen gennem sanser og gentagelse - Eleven får erfaring med forskelle på vand/ikke-vand og varme/kulde - Eleven...
Hejsa
SvarSletFint at I er kommet i gang med at blogge. Det vil være en god ide, hvis I alle opretter jeres plante-logbog og måske også hver et indlæg om 'Mit natursted'.
Vi er spændte på at høre fra jer.
Vh Christoffer & Ida